NEDERLAND - Donderdag heeft de trekking van De Kleine Jantje Beton Loterij plaatsgevonden. Uit de 137.659 door kinderen verkochte lootjes zijn onder toeziend oog van de notaris de winnende lotnummers getrokken door de directeur van Jantje Beton, Dave Ensberg. Diverse partners van Jantje Beton stelden prijzen beschikbaar, zoals twee Philips Smart TV's, 1 minuut gratis winkelen bij supermarktketen Dirk en toegangskaartjes voor dierentuinen ZooParc Overloon en AquaZoo Leeuwarden.

Kinderen van bijna 350 basisscholen in Nederland liepen dit jaar in mei en september langs de deuren om lootjes te verkopen. Ook verstuurden ze whatsapp verzoekjes naar vrienden en familie via de 'Tikkie jij bent 'm-actie' om loten te verkopen. De helft van de opbrengst van de verkochte lootjes is bestemd voor hun eigen school en de andere helft is voor de projecten van Jantje Beton.

De winnaars
Iedere lotenkoper kan via de lotenchecker kijken of ze een prijs hebben gewonnen. Alle winnaars worden ook persoonlijk op de hoogte gebracht door Jantje Beton en ontvangen hun prijs thuis. Uit de 137.659 verkochte loten zijn 126 winnende lotnummers getrokken.

Geld hard nodig voor mogelijk maken buitenspelen

Een op de zes kinderen speelt nooit buiten! Terwijl buitenspelen heel belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen, zowel fysiek als mentaal en sociaal. Jantje Beton maakt zich grote zorgen. Daarom halen leerlingen geld op door lootjes aan hun familie, vrienden en buurtbewoners te verkopen. De helft van de opbrengt gaat naar de scholen om meer buitenactiviteiten te organiseren. De andere 50% gaat naar de projecten van Jantje Beton waarmee ervoor gezorgd wordt dat meer kinderen kunnen buitenspelen.

Belang van buitenspelen
Het belang van buitenspelen brengt Jantje Beton momenteel ook onder de aandacht tijdens de radiocampagne die tot 9 december te horen is op NPO 1, 2 en 3 en via een social media-campagne. Jantje Beton dankt alle lotenkopers voor het meespelen! Meer info: www.jantjebeton.nl/loterij en www.jantjebeton.nl/projecten.